• Panství hrůzy

Panství hrůzy

116.90 s DPH

Počet hráčov: 1 – 5
Doba hrania: 180 min.
Odporúčaný vek: od 14 rokov

Nie je na sklade

Popis

Panství hrůzy

Panství hrůzy – “Najstaršou a najsilnejšou emóciou ľudstva je strach. Najstarším a najsilnejším druhom strachu je strach z neznámeho. ”

– H. P. Lovecraft

Mansions of Madness 2nd Edition (MoM2) je plne kooperatívna hororová hra, kde hráči v pozícii vyšetrovateľov čelia hrôzam z iných svetov. Tematikou hra vychádza z Cthulhu mýtu spisovateľa H. P. Lovecrafta a radí sa tak popri iných titulov od Fantasy Flight Games do rovnakej rodiny ako Arkham Horror, Eldritch Horror alebo Elder Sign. Hlavnou zmenou oproti prvej edícii MoM je tá, že sa hra zmenila zo semikooperativnej na plne kooperatívnu a to vďaka digitálnej aplikácii (dostupné pre iOS, Andriod, Windows i Mac). Aplikácia funguje ako Keeper (game master): vytvára mapu, príbeh, interakciu s prostredím, vysiela monštrá a stavia vyšetrovateľom do cesty rôzne nástrahy. Pre hru je teda úplne nevyhnutná.

Príprava hry: 

Hráči na stôl umiestnia pohodlne všetky herné komponenty, vyberú si vyšetrovateľa a v aplikácii zadajú, ktorý scenár chcú hrať. V základnej hre sú dostupné 4 scenáre líšiace sa obtiažnosťou i herné dobou (od cca 1 hodiny po hodín 6). Hráči potom zadajú, s akými vyšetrovateľmi sa rozhodli hrať a aplikácie pre nich vygeneruje začiatočné predmety, spustí intro a hra začína.

Priebeh hry Panství hrůzy: 

Vyšetrovatelia sa na začiatku hry nachádzajú v nejakej miestnosti a sú oboznámení so čriepky príbehu. Cieľ scenára vopred nepoznajú. Je už len na nich, či (a ako) sa im podarí záhadu vyriešiť, či pritom zomrú, poprípade zošalie. Hra prebieha po kolesách, ktoré sa delia do dvoch fáz.

Najskôr prebieha fáza vyšetrovateľov. Každý vyšetrovateľ môže vo svojom ťahu vykonať maximálne dve akcie:

Pohyb:

Vyšetrovateľ sa pohne až o dve políčka na hernom pláne.

Hľadanie:

Vyšetrovateľ na políčku s žetónom otáznika môže toto miesto preskúmať. V aplikácii žetón aktivuje a hra mu oznámi, čo sa deje.

Prieskum:

Podobná akcia ako hľadanie s tým rozdielom, že vyšetrovateľ aktivuje žetón s lampičkou a výsledkom je, že herná doska sa rozrastie o ďalší diel, ktorý hra odhalí.

Interakcie:

Opäť ako vyššie spomínané. Vďaka tejto akcii vyšetrovatelia napr. Hovorí s nehernými postavami, hrajú na klavír atď. Interakcia prebieha cez žetóny s výkričníkom a žetóny postáv.

Útok:

Vyšetrovateľ útočí na príšeru, v aplikácii ju vyberie a zadá akou zbraňou akciu vykonáva. Hra vygeneruje, aký test má vyšetrovateľ splniť a aký je výsledok boja podľa úspešnosti vyšetrovateľa. Počítadlo zranenie príšery je taktiež priamo v aplikácii.

Výmena:

Vyšetrovatelia na jednom poli si môžu vymeniť predmety, poprípade je odhodiť na zem alebo je zo zeme zobrať.
Akcia predmetu / špeciálny zručnosť: Vyšetrovateľ vykoná akciu na karte predmetu (použije Hasičák, zapáli dynamit …) alebo na karte vyšetrovateľa.

Barikáda:

Vyšetrovateľ presunie dostupný žetón barikády pred dvere, aby zabránil priechodu nimi.

Uhasiť oheň:

Vyšetrovateľ vykoná test a pokúsi sa uhasiť oheň okolo seba.

V hre sú aj nezvyčajné akcie, ktoré sa používajú väčšinou v prípade šialenstvo niektorého z vyšetrovateľov:

Odstrčenie:

Vyšetrovateľ zo svojho poľa odstrčí príšeru alebo vyšetrovateľa vybraným smerom. K odstrčenie môže iný vyšetrovateľ súhlasiť a potom nie je treba vyhodnocovať test. Inak si vyšetrovatelia porovnávajú silu.

Krádež:

Vyšetrovateľ inému hráčovi ukradne niektoré z jeho predmetov. Vyšetrovatelia si merajú silu, obratnosť alebo znalosti.

Založiť oheň:

Vyšetrovateľ podpáli miesto, kde sa nachádza. Musí však pri sebe mať predmet, ktorý toto umožňuje. Aplikáciu potom oznámi, že na hernej ploche horí.
Akonáhle všetci hráči aktivujú svoje vyšetrovateľa, ich fáza končí a prebehne fáza mýtov. Najskôr sa v aplikácii vygeneruje udalosť, ktorá postihne niektoré vyšetrovateľa (prepadne je hrôza, zakopnú, v niektorej miestnosti prasknú žiarovky a padne tam tma a i.). Následne sa aktivujú monštrá. Aplikácia opäť presne špecifikuje, čo robia – ako sa hýbu a na koho útočia. V prípade, že ich akciu nemožno vykonať, vygeneruje aplikácia alternatívu. Nakoniec fázy musí vyšetrovatelia vykonať test strachu proti najdesivejšiemu monštru v ich dosahu – opäť generuje aplikácie.

Hádanky: 

Rovnako ako v prvej edícii sú aj v MoM2 prítomné rôzne hádanky, ktoré musia vyšetrovatelia vyriešiť. Interakcia s hádankou prebieha priamo v aplikácii vo forme mini-hry. Vždy je upresnené, akú schopnosť vyšetrovateľ k vyriešeniu používa, čiže koľko krokov môže v aplikácii vykonať. Utratením žetónu stopy možno vykonať krok navyše. Aplikácia si pamätá, kde predchádzajúci pokus skončil a je možné ju teda vyriešiť na niekoľko pokusov alebo viac vyšetrovateľmi po sebe.

Vyhodnotenie testov:

 Každý vyšetrovateľ má rôzne silné schopnosti – silu, obratnosť, vplyv znalosti atď. Podľa úrovne schopnosti potom pri teste hádže daný počet osmistenných kociek. Môže padnúť buď prázdna strana, čo je neúspech, lupa, ktorá ide utratením žetónu stopy zmeniť na úspech a pentagram (elder sign) – úspech. Aplikácia vždy spresní akú schopnosť a s akým modifikátorom otestovať, prípadne koľko úspechov treba na splnenie testu a aké sú následky úspechu / neúspechu.

Poškodenie / des: 

Počas vyšetrovania musia hráči čeliť rôznym nástrahám a nie vždy úspešne. To sa podpíše na ich telesnom i duševnom zdraví. Kedykoľvek sa vyšetrovateľ zraní alebo vydesí, z príslušného balíčka si potiahne karty poškodenia alebo desu.

Aplikácia špecifikuje počet kariet aj to, či si ich hráč doberá lícom nahor alebo nadol. Ak lícom nahor, tak sa vyhodnotí efekt karty, ktorý môže byť aj trvalý (napr. Zlomenie končatiny), čo trvalo ovplyvní výkonnosť vyšetrovateľa. Karty lícom nadol fungujú iba ako počítadlo, ale niektoré herné udalosti môžu spôsobiť, že sa otočí lícom nahor. V tú chvíľu je potreba vyhodnotiť ich text.

Každý vyšetrovateľ má rozlične vysokú únosnú mieru poškodenia a desu. Ak počet kariet (lícom nahor i nadol) daného typu – povedzme poškodenie – túto mieru prekročí, hráč odhodí všetky lícom dole otočené karty poškodenia (tie otočené hore zostávajú) a vezme si kartu zranenia, ktoré trvalo zníži jeho pohyblivosť. V prípade kariet desu je priebeh rovnaký, len si vyšetrovateľ vezme kartu šialenstvo. Tá má z druhej strany popísaný efekt jeho šialenstvo, ten musí hráč pred ostatnými tajiť. Môže ísť o neškodné veci až po Pyromania, alebo prepadnutie cudziemu kultu a snahu obetovať iného vyšetrovateľa prastarému. Ak počet kariet poškodenie / desu druhýkrát prekročí únosnú mieru zraneného / šialeného vyšetrovateľa, je tento vyšetrovateľ zničený a hráči prehrávajú hru, ak sa im nepodarí splniť cieľ scenára do konca najbližšej fázy vyšetrovateľov.

Koniec hry Panství hrůzy: 

Hráči vyhrajú, ak sa im podarí splniť cieľ scenára. Prehrávajú, pokiaľ je niektorý z vyšetrovateľov zničený, alebo im vyprší časový limit (ten nie je hráčom známy) a alebo nejakým iným spôsobom v scenári zlyhajú (napr. Úmrtia dôležité nehráčské postavy).

Možno by sa Vám páčilo…