• Submarine spoločenská hra
  • Submarine 1
  • Submarine 2

Submarine

22.57 s DPH

Počet hráčov:
2 – 5

Doba hrania:
45 min.

Odporúčaný vek:
od 10 rokov

Na sklade

Katalógové číslo: 40471 Kategórie: , , Značky: , , ,

Popis

Submarine

Submarine – Spoločenská hra Submarine, kde sa stanete kapitánom prieskumnej lode a flotily ponoriek. Ste vyslaní na prieskum morského dna plného pokladov a rôznych artefaktov. Tie ale prilákávajú aj iné spoločnosti a každý sa snaží získať kompletnú zbierku dvanástich artefaktov. Začínajú tak preteky o to, kto skompletizuje svoju zbierku skôr. A v takom závode je povolené aj škodiť ostatným hráčom napríklad tým, že budete blokovať ich komunikáciu materskej lode s ponorkami pri vyzdvihovaní pokladov. Víťaz môže byť totiž len jeden.

– “Kapitán, jedna z našich ponoriek pravdepodobne našla jeden z posledných artefaktov!”
– “Ako ‘pravdepodobne’?”
– “Komunikáciu s ňou nám blokuje ponorka konkurenčnej spoločnosti …”
– “Sakra! No tak zaplaťte obvyklé výpalné, ten artefakt skrátka chcem! “
– “A čo budeme robiť ďalej, kapitán?”
– “Až to bude možné, všetky naše ostatné ponorky pošleme zablokovať jej komunikáciu! Predsa im nedarujeme nič zadarmo! “

Príprava hry:

Pred začiatkom sa pripraví herný plán predstavujúci morskú hladinu a podmorské dno. Ten rozdelený na päť riadkov a 6 stĺpcov. Prvý riadok hladiny slúži pre pohyb lodí a zostáva prázdny. Na ostatné polia sa rozmiestnia žetóny artefaktov. Je celkom 12 druhov artefaktov (rovnakých ako na prepravnej karte) v piatich farbách. Farby hrajú úlohu iba pri vyzdvihovaní pokladov. Žetóny artefaktov sa rozmiestnia tak, aby čo najhlbšie bolo čo najviac artfaktov (postupne smerom dole 1-2-3-4 artefakty na jedno pole v každom stĺpci).

Každý hráč dostane prepravnú kartu, na ktorej je vyznačených dvanásť artefaktov, jednu figúrku predstavujúcu prieskumnú loď, príslušný počet ponoriek podľa počtu hráčov a príslušný počet prieskumných kariet (12-15 kariet podľa počtu hráčov). Prieskumné karty sú v piatich rovnakých farbách ako artefakty. Karty sa rozdávajú náhodne a sú umiestnené rubom nahor pred hráča. Hráči potom majú na ruke tri karty (neskôr si doberajú). Nakoniec každý hráč dostane náhodný žetón mušle slúžiaci ako žolík.

Priebeh hry:

Herné kolo sa skladá z dvoch fáz. Začína hráč, ktorý naposledy cestoval loďou. Následne sa hrá po smere hodinových ručičiek. Pred vyplávaním lode a začatie kola sa nasadzuje jedna z ponoriek (ak hráč ešte nenasadil všetky ponorky). Tú môže nasadiť kamkoľvek do druhého riadku. Nie je obmedzené, koľko ponoriek môže byť maximálne na jednom políčku.

Prvá fáza – pohyb lodí:

Lode môžu plávať len po hladine zľava doprava a zakaždým aspoň o jedno pole. Ak sa loď dostane až za pravý okraj hracieho plánu, končí svoje ťahy v aktuálnom hernom kole a čaká na ostatných hráčov. Akonáhle preplávajú všetci hráči, končí celé herné kolo a to začína opäť nasadením ponoriek (ak má niekto nenasadenú ponorku). Pri pohybe lodí sa však loď môže zastaviť iba v stĺpci, v ktorom už má nasadenú svoju ponorku. Nie je povinnosťou zastaviť loď ihneď v prvom stĺpci, v ktorom je ponorka rovnakej farby. Môže zastaviť aj ďalším stĺpci, v ktorom má svoju ponorku alebo rovno vyjsť za hraciu dosku. V prípade, že je loď mimo hraciu dosku a hráč čaká na ostatných, môže si hráč miesto ťahu urobiť prieskumnú prestávku a vymeniť si jednu kartu z ruky za kartu zo svojho doberacieho balíčka.

Druhá fáza – akcia ponoriek:

Iba ponorky, nad ktorými sa aktuálne zastavila loď, môžu urobiť svoju akciu. Za akciu sa považuje pohyb ponorky alebo vyzdvihnutie pokladu. V jednom kole sa dá zvoliť iba jedna z akcií. Ponorky sa môžu pohybovať o jednu úroveň nižšie alebo vyššie a zároveň o ľubovoľný počet políčok v rade. Pri vyzdvihnutí pokladu sa musí ponorka nachádzať na políčku, kde poklad leží. Pre vyzdvihnutie pokladu zahráte prieskumnú kartu – tá musí mať rovnaký farebný okraj ako poklad. Jedna prieskumná karta slúži na vyzdvihnutie jedného pokladu ale jedna ponorka môže vyzdvihnúť viac pokladov. Zahrané karty sa odhadzujú z hry a vyzdvihnuté poklady sa umiestňujú na prepravnú kartu, duplicitné poklady slúžia ako žolíky.

A teraz sa dostávame k avizovanému blokovaniu komunikácie. Ak sa pri vyzdvihovaní pokladov stane, že sa na rovnakom políčku alebo vyššie v stĺpci nachádza iná ponorka, musí byť vyplatená prieskumnou kartou z doberacieho balíčka hráča. Pozor! Jedna karta sa platí pri vyzdvihnutí jedného pokladu každej ponorke, ktorá je v danom stĺpci na rovnakej alebo vyššej úrovni!

Žolíky sú mechanizmus, ktorým sa dá blokovanie komunikácie slušne obísť. Na začiatku dostanete žetón mušle, ktorý sa za žolíka počíta od začiatku hry. Ak následne zoberiete duplicitný artefakt, stáva sa tiež žolíkom. Žolíkom sa dá vyzdvihnúť poklad rovnako ako prieskumnou kartou s tým rozdielom, že žetón žolík sa vymení za poklad a hráč neplatí nikomu za blokovanie komunikácie.

Spoločenská hra Submarine – koniec hry:

Vyhráva hráč, ktorý ako prvý zaplní svoju prepravnú kartu – pozbiera 12 artefaktov. Hra môže tiež skončiť tým, že sa vyberie celý stĺpec s artefaktami alebo všetkým hráčom dôjdu prieskumné karty. V takom prípade vyhráva hráč s viacerými artefaktami (v prípade rovnosti s viacerými žolíkmi).

Ďalšie informácie

Hmotnosť 1 kg

Možno by sa Vám páčilo…