• Kmotr
  • kmotr1
  • kmotr2

Kmotr Impérium Corleonů

69.99 s DPH

Počet hráčov: 2 – 5
Doba hrania: 60 – 90 min.
Odporúčaný vek: od 14 rokov

Nie je na sklade

Katalógové číslo: 4752 Kategórie: , Značka:

Popis

Kmotr Impérium Corleonů

Kmotr Impérium Corleonů – “Keď Johnny začínal, podpísal taký osobný kontrakt s veľkým kapelníkom. A ako jeho kariéra stúpala, chcel z toho von. Johnny je otcov kmotřenec. Otec išiel za tým kapelníkom. Ponúkol mu desať tisíc dolárov, aby Johnnyho pustil. Ale kapelník povedal nie. Takže druhý deň za ním išiel otec znova, ale s Lucom Brasim. Do hodiny podpísal uvoľnenie za overený šek na tisíc dolárov. “” Ako to dokázal? “” Urobil mu ponuku, ktorú nemohol odmietnuť. “” Čo to znamená? “” Luca Bras mu dal pištoľ k hlave a otec mu povedal, že na tom kontraktu bude buď jeho podpis, alebo jeho mozog. ”

-konverzace Kay Adamsovej a Micheala Corleone, Kmotr

V hre Kmotr: Impérium Corleonov hráč predstavujú mafiánskej rodiny v 50. rokoch v New York City, usilujúce o čo najväčší vplyv v tomto meste. Hra sa odohráva v štyroch aktoch – kolesách, ktoré sledujú dej románu, resp. filmu Krstný otec.

Príprava hry Kmotr:

Doprostred stola sa rozloží herný plán a na pole 1. akte sa postaví figúrka Dona Corleone, ktorý plní funkciu počítadla kolies. Vedľa herného plánu sa položí roztriedené balíčky bankoviek a nelegálneho tovaru a naopak zamiešané balíčky zákaziek a podnikov. Z balíčka zákaziek sa potom (podľa počtu hráčov) vytvorí verejná ponuka. Karty spojencov sa roztriedi podľa aktov a (opäť podľa počtu hráčov) sa vytvorí ponuka spojencov prvého aktu. Nakoniec si každý hráč vezme kovový kufrík, 3 figúrky gangstrov (so štvorcovým podstavcom), 3 figúrky nasledovníkov (z ktorých dve postaví k druhému a štvrtému aktu, od ktorého ich bude mať k dispozícii), 9 žetónov vplyvu, dve náhodné zákazky a karty peňazí v hodnote 1, 2 a 3 dolárov.

Priebeh hry Kmotr:

Jednotlivé akty sa skladajú zo šiestich fáz:

Otvorenie nového podniku – na herný plán sa pridá nová doštička podniku. Tie pribúdajú postupne na pole podľa čísel.
Rodinný biznis – hlavná fáza, v tej hráči striedavo vykonáva nasledujúce akcie:
Vyslať gangstera – hráč postaví figúrku svojho gangstra na jeden krycí podnik a vyberie z neho výpalné.
Vyslať člena rodiny – hráč postaví figúrku člena svojej rodiny na pole medzi dvoma, alebo troma štvrťami a vykoná machinácie vo všetkých skrytých podnikoch v daných štvrtiach.
Vybaviť zákazku – hráč, odloží z ruky potrebné množstvo kontrabandu a splní buď zákazku vo svojej ruke, alebo zákazku vo verejnej ponuke.
Využiť spojenca – hráč vyloží z ruky kartu spojencov a vykoná jej efekt.

Žiadnu z akcií nemožno hrať, ak už nemáte v zásobe žiadnu figúrku, tj. Ani gangstera, ani člena rodiny.

Územná vojna – vyhodnotí sa vplyv nad jednotlivými štvrťami, každá figúrka vrátane neutrálnych v / na hranici štvrti prináša majiteľovi jeden bod vplyvu. Kto má vo štvrti najviac bodov vplyvu, položí do nej svoj žetón (prípadne na žetóny z predchádzajúcich kôl).
Podplácanie spojencov – peniazmi z kufríka môžete podplatiť nejakého spojenca z ponuky.
Poplatky Donovi – na konci aktu vám v ruke môže zostať len určitý počet kariet (5 v prvom akte, potom 5, 6 a 2) – či už ide o peniaze, tovar alebo karty spojencov. Nadbytočné karty odovzdáte Donovi, tj. Do spoločnej zásoby na odhadzovacej balíček, resp. do krabice.
Medzihra – štandardná príprava ďalšieho kola (aktu). Stiahnete figúrky z plánu, doplníte ponuku zákaziek, posuniete Dona Corleone atď. Prirodzene sa nehrá po 4. aktu.

Koniec hry Kmotr:

Po štvrtom akte hráči dostanú po 5 dolároch za vplyv vo štvrtiach a monopoly v zákazkách. Potom je hráč s najviac peniazmi vyhlásený víťazom.