• Šachy magnetické malé
  • szachy140c

Šachy magnetické malé

37.90 s DPH

Veľkosť kazety: 28 cm. x 14 cm x 4 cm.

Výška kráľa: 6 cm.

Hmotnosť: 700 g

Na sklade

Katalógové číslo: 39055 Kategórie: ,

Popis

Šachy magnetické malé

Šachy magnetické malé – Magnetický šach, vyrobený z dreva, naložený kovom.

Veľkosť kazety: 28 cm. x 14 cm x 4 cm.

Výška kráľa: 6 cm.

Hmotnosť: 700 g

 

Pravidlá pre šach :

Figúry sa nemôžu preskakovať, preskočiť figúrku môžu jedine jazdci a nesmú sa hýbať na svoje polia. Figúry sa môžu pohybovať po súperových miestach, môžu brať figúry, čiže premiestniť sa na obsadené pole, alebo obsadiť prázdne pole.

  • Kráľ sa môže pohybovať v ľubovolnom smere, avšak len na najbližšie jedno pole. Musí sa pohybovať tak, aby nebol ohrozený a nedostal sa do šachu. Napadnutie kráľa sa nazýva šach.
  • Dáma sa môže posúvať v ľubovolnom smere potiaľ, kým jej nebráni v pohybe iná figúrka. Dáma ťahá aj ako veža a ako strelec.
  • Veža sa pohybuje potiaľ, kým chce, ale môže sa pohybovať len dopredu, dozadu a do strán. Ak stojí na konci prázdnej frontály figúrka opačnej strany, veža ho môže brať.
  • Strelec sa pohybuje len diagonálne a pohybuje sa po rovnakých farbách políčok, z ktorých začínal.
  • Jazdec sa pohybuje do L na druhé najbližšie pole opačnej farby v akomkoľvek smere bez ohľadu na to, či polia prázdne, alebo obsadené. Ako jediné figúrky môžu prechádzať ponad iné.
  • Pešiak sa pohybuje len dopredu a berie figúry diagonálne. Nemôže sa pohybovať a brať dozadu. Pohybuje sa vždy len o jedno pole, výnimkou je prvý ťah, keď sa môže posunúť o dve hracie políčka. Ak je pred pešiakom iná figúra, nemôže sa pohybovať tým smerom a ani brať. Ak sa pešiak dostane na druhú stranu šachovnice, môže sa premeniť na akúkoľvek figúru, najčastejšie to býva dáma. Ak sa pešiak pohne na začiatku o dve polia a prejde okolo súperovho pešiaka, tak ten druhý má možnosť ho zobrať, preskočiť, akoby išiel len o jedno pole

AKO HRAŤ ŠACH

Už viete základne informácie a pravidlá o šachu a pohybe figúrok. Dôležité je vedieť a poznať ťahy, ktoré sa pri šachu používajú. V prvom rade sa naučíte hrať šach tak, že budete mať dostatočnú prax a budete to neustále cvičiť. Hrať šach sa naučíte každou jednou hrou, víťazstvom i prehrou.

Dôležitým krokom je ťah nazývaný rošáda. Rošádou môžete dostať kráľa do bezpečia a vežu dostať z rohu a zapojiť ju do hry. Počas jedného ťahu môžete posunúť kráľa o dve políčka na stranu a vežu z rohu na opačnú stranu, hneď vedľa kráľa. Musí to byť prvý, začiatočný ťah kráľom i vežou. Medzi vežou a kráľom nesmú byť žiadne figúrky a kráľ nesmie byť a ani prechádzať šachom.

  1. Hru, teda prvý ťah, začína vždy biely hráč.
  2. Ukončiť hru môžete matom alebo remízou.
  3. V hre ide o to, aby ste matovali súperovho kráľa. Nastáva to vtedy, ak je kráľ v šachu a nedokáže sa z neho dostať. Kráľ sa môže vyhnúť šachu uhnutím, zakryť šach inou figúrou, alebo zobrať figúrku, ktorá ho ohrozuje.
  4. Ak sa kráľ dostane do šachu a nedokáže sa z neho dostať, je to mat a hra sa týmto ťahom končí.
  5. Ak môžeš, ťah nazývaný rošáda urob čo najskôr. Kráľ je v bezpečí najmä vtedy, ak sa nachádza v rohu.
  6. Každá zobraná figúrka má svoju hodnotu.
  7. Dôležitý je stred šachovnice, pešiakmi a figúrkami sa snažte mať a prevziať kontrolu nad stredom.
  8. Všetky figúrky by mali byť v hre, takticky rozmiestnené, nemali by zostávať vzadu a nič nerobiť.
  9. Vždy ťaháte len jednou figúrkou, výnimkou je rošáda, kedy ťaháte kráľom i vežou.
  10. Šach mat je víťazný ťah, kedy je súperov kráľ napadnutý a hra týmto ťahom končí. Kráľ zostáva na šachovnici.
Figúra (kameň)  Hodnota
Pešiak 1
Jazdec 3
Strelec 3
Veža 5
Dáma 9
Kráľ má najväčšiu hodnotu, nevyčísliteľnú