Zľava!
  • Carolus Magnus
  • Carolus Magnus
  • Carolus Magnus
  • Carolus Magnus
  • Carolus Magnus

Carolus Magnus

19.90 s DPH

Počet hráčov: 2 – 4
Doba hrania: 60 min.
Odporúčaný vek: od 12 rokov

Posledné kusy

Nie je na sklade

Katalógové číslo: 40036 Kategórie: , ,

Popis

Carolus Magnus

Carolus Magnus – Za vlády Karola Veľkého (latinsky Carolus Magnus), dosiahla franská ríša najväčšieho územného rozmachu. Postupným dobývaním ďalších regiónov a anektovaním ďalších území, sa postupne stala Franská ríša Karlovcov rozhodujúcou mocnosťou v západnej Európe a protiváhou Byzantskej ríše na východe…

Hráči sa stávajú vojvodcami Karola Veľkého. Postupným podmaňovaním rytierov znesvárených šľachtických rodov, budujú na malých častiach územia hrady a získavajú pre svojho vládcu ďalšie a ďalšie územia. Zvíťazí ten, kto pre kráľa dobyje najväčší kus územia.

Carolus Magnus je taktickou prevahovou hrou určenou pre 2-3 hráčov (v počte 4 hráčov hrajú proti sebe dve dvojice). Na začiatku hry predstavuje nezjednotenú ríšu 15 izolovaných území, každý s jedným rytierom. Cisára symbolizuje oranžová figúrka.

Hráči majú k dispozícií disky s číslami 1-5. Pred každým kolom nastáva prípravná fáza: obaja hráči vyložia jeden číselný žetón (najprv hráč, ktorý v predchádzajúcom ťahu zvolil nižšie číslo). Tým je určené poradie – začína hráč s najnižším číslom – a tiež maximálny počet území, cez ktoré môže hráč prejsť s cisárom.

Po prípravnej fázy nastáva samotná herní fáza skladajúca sa z troch častí:

  • zapojením troch rytierov – hráč môže tiež zo svojej rezervy presunúť až troch rytierov do svojho dvora a zaistiť si tak jednoduchou väčšinou rytierov podporu šľachtického rodu danej farby alebo môže rytierov umiestiť na ľubovolnom území a zmeniť tak priamo na ňom pomer síl;
  • pohyb cisárom – hráč pohne figúrkou cisára po smere hodinových ručičiek; môže ale prejsť najviac toľko územia, aké číslo udáva jeho žetón zahraný behom prípravnej fázy. Na území, kde cisár skončí svoj pohyb, bude postavený nový hrad. Hrad bude patriť hráčovi, ak budú mať na tomto území väčšinu rytieri, ktorých hráč kontroluje (tj. má ich oproti protivníkovi väčšinou vo svojom dvore). V opačnom prípade stavia na území hrad protivník. Pokiaľ sa stane, že vedľa územia s postaveným hradom už leží iné s hradom rovnakej farby, sú spojené v jedno;
  • doplnenie rezervy rytierov na sedem kostičiek. Podľa štandartných pravidiel sa tak činí náhodným hodom kockou; pokročilejším hráčom sa doporučuje herná varianta, kde je minimalizovaný vplyv náhody a hra sa tak stáva viac strategickejšou.

Hra končí buď keď nejaký hráč postaví desiaty hrad alebo v okamžiku, kedy zostanú na stole menej než 4 územia. Potom víťazí hráč, ktorý stihol postaviť viac hradov.